Thursday, March 31, 2011

Cara-cara nak 'BlogWalking'


Korang pergi ke blog-blog org lain yang Tak follow korang. Di chatbox, korang tulis "terbang kesini" ke, "bw kesini" ke dan sebagainya... Nanti dapat orang yang follow ke blog korang. Tapi org tengok bahase korang macamane, tak tulis yang tak senonoh (spt perkataan 'WTF'), post berita terkini seperti 'aznil kembali ke tirai AF' ke, 'tsunami di jepun' ke, post bende yg menarik.
Kalau orang tu nak memfollow blog korang, pastikan blog korang ringan, tiada widget widget yang memberatkan loading, warna template yang tidak membutakan anak mata, apa apa saja yang korang rasa tidak menyusahkan rakan blogger untuk singgah seperti font ,color dan sebagainya dan tiada lagu!
Orang itu hanya memfollow belog yang sunyi, post benda yang menarik, sempoi seperti blog ahli-ahli keluarga saya. (ni guna ayat sndirii)

1 comment:

Areyoudys said...

as salam..
hoho~ nak tips yang lain, ada dalam blog saya. klik tab blogging tips ;)


SAYA SUDAH CUNKAN BLOG SAYA ! SILA LA SINGGAH KAWAN KAWAN !

http://fadzli-rt.blogspot.com

dalam homepage ada tips nak kurangkan masa menunggu untuk masuk ke blog yang ringan/berat. jemput baca sebelum saya update entri baru pagi ni~ =)

saya reader baru dalam blog ni, nak tahu perkembangan blog ni~maka saya follow..
kalau ikhlas..follow la saya semula ;)