Sunday, April 22, 2012

PIANO


piano ni my favorite instrument..aku asyik dok main piano sejak 6 tahon lg..


6 tahon kemudian, 31hb Oktober 2010 ketike mat saleh smua pakai baju seram (sambot Halloween), bapak masokkan aku dlm kelas piano Yamaha kat wangsa walk mall


di pintu studio

pintu masok kedai muzik Yamaha WWM

hujung tahon 2010, papa belikan Piano 2nd hand


dah ade piano bukannye practice pon.. dulu aku ni penyegaaann.. nak main piano pon segaaann.. selagi umah kosong, takde orang, line clear, selagi tu aku main piano.. bulan Ramadhan tahon lpas, dah kene berhenti klas.. sbab bukannye practice pon.. pastu bil die mahal2 plak tu.. so blaja piano sampai grade 2 lah.. boleh main chord? ape pulak tak boleh, bolehlah.. dah grade 2.. first2 yg ajar main chord tu papa. ni kalau berhenti lpas raya, dah masok grade 3.. mase form 1, mase nak cuti hujung tahon, tiap tahon mesti buat pertandingan.. pertandingan 'My Talent'.. bg sape2 nk tunjuk bakat bg sesape yg berbakat.. tp tak masok.. dulu kan aku segan... nak wat camane??  tp skarang ni,


semenjak dah masok 14, dah matang, rase berani pulak nak main piano dlm umah walaupon ade org melawat kat umah.. so this is my 1st photo aku bermain piano bersama piano rumah yg dibeli 2 tahon lpas.. n semenjak aku 14 tahon, banyak lagu aku boleh main.. lagu yang biase aku main, lagu Someone Like You (Adele).. bolehlah sikit2.. kalau boleh main btol2 sblm bulan 11 agaknye boleh masok betanding kat skolah kot

No comments: